DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Uygulamalı Yönetim Bilimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BA 617
Güz/Bahar
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Doktora
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı İşlemler Yönetimi alanında yer alan güncel konuların teorik ve pratik açıdan ayrıntılı bir şekilde incelenmesi
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Yönetimsel karar vermede kullanılan uygulamalı matematiksel modelleme ilişkin temel ve ileri kavramları öğrenecek ve ilgili yöntemleri kullanabilecektir.
  • Karmaşık gerçek hayat problemlerinin yapılandırılması, modellenmesi ve mantıksal analizi konusunda uzmanlık geliştireceklerdir.
Ders Tanımı Bu derste yönetim karar aşamalarında yöneylem araştırmasına dayanan matematiksel yöntemler öğretilecektir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Matematiksel Modellemeye Giriş
2 Doğrusal Programlama
3 Duyarlılık Analizi
4 Duyarlılık Analizi
5 Doğrusal Programlama Uygulamaları
6 Doğrusal Programlama Uygulamaları
7 OPL Ortamında Doğrusal Programlama Uygulamaları
8 OPL Ortamında Doğrusal Programlama Uygulamaları
9 OPL Ortamında Doğrusal Programlama Uygulamaları
10 Veri Zarflama Tekniği
11 Veri Zarflama Tekniği
12 Tamsayı Programlama
13 Tamsayı Programlama
14 OPL Ortamında Doğrusal Programlama Uygulamaları
15 Dönem Projesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı Introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making (12th Edition) Anderson, D. R., Sweeney, D. J., Williams, T. A.., Martin, K., Cincinnati, OH: SouthWestern College, 2008.
Önerilen Okumalar/Materyaller Model Building in Mathematical Programming, Fourth ed., H. Paul Williams, WILEY, 1999. Optimization Modelling: A Practical Approach, Ruhul A. Sarker, Charles S. Newton, CRC Pres, 2008.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
8
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
20
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
11
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
6
90
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
8
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
10
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
20
    Toplam
224

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İşletme Yönetiminin seçilen alt alanındaki teorik bilgi birikimini edinerek uzmanlaşır.

X
2

Araştırma metodolojileri ve tasarımları konusunda derinlemesine bilgi edinir.

X
3

Veri toplama ve analiz teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgi edinir.

X
4

Teorik katkısı olan özgün bilimsel araştırmaları tasarlayıp, yürütür.

X
5

Bilimsel bilgiyi akademik ağlara yayabilir.

X
6

Araştırma sonuçlarını farklı dinleyici gruplarıyla anlaşılır ve etkili bir biçimde paylaşır.

X
7

Araştırma ve eğitimin yüksek etik standartları konusunda duyarlıdır.

X
8

İşletme yönetiminin seçilen uzmanlık alanındaki mevcut literatüre ve uygulamaya dönük eleştirel bir tavır sergiler.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest