Dersin Adı | Uygulamalı Yönetim Bilimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BA 617 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Doktora | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | İşlemler Yönetimi alanında yer alan güncel konuların teorik ve pratik açıdan ayrıntılı bir şekilde incelenmesi |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste yönetim karar aşamalarında yöneylem araştırmasına dayanan matematiksel yöntemler öğretilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Matematiksel Modellemeye Giriş | |
2 | Doğrusal Programlama | |
3 | Duyarlılık Analizi | |
4 | Duyarlılık Analizi | |
5 | Doğrusal Programlama Uygulamaları | |
6 | Doğrusal Programlama Uygulamaları | |
7 | OPL Ortamında Doğrusal Programlama Uygulamaları | |
8 | OPL Ortamında Doğrusal Programlama Uygulamaları | |
9 | OPL Ortamında Doğrusal Programlama Uygulamaları | |
10 | Veri Zarflama Tekniği | |
11 | Veri Zarflama Tekniği | |
12 | Tamsayı Programlama | |
13 | Tamsayı Programlama | |
14 | OPL Ortamında Doğrusal Programlama Uygulamaları | |
15 | Dönem Projesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making (12th Edition) Anderson, D. R., Sweeney, D. J., Williams, T. A.., Martin, K., Cincinnati, OH: SouthWestern College, 2008. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Model Building in Mathematical Programming, Fourth ed., H. Paul Williams, WILEY, 1999. Optimization Modelling: A Practical Approach, Ruhul A. Sarker, Charles S. Newton, CRC Pres, 2008. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 8 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 20 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 11 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | 90 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 8 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 10 | |
Proje | 1 | 30 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 224 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme Yönetiminin seçilen alt alanındaki teorik bilgi birikimini edinerek uzmanlaşır. | X | ||||
2 | Araştırma metodolojileri ve tasarımları konusunda derinlemesine bilgi edinir. | X | ||||
3 | Veri toplama ve analiz teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgi edinir. | X | ||||
4 | Teorik katkısı olan özgün bilimsel araştırmaları tasarlayıp, yürütür. | X | ||||
5 | Bilimsel bilgiyi akademik ağlara yayabilir. | X | ||||
6 | Araştırma sonuçlarını farklı dinleyici gruplarıyla anlaşılır ve etkili bir biçimde paylaşır. | X | ||||
7 | Araştırma ve eğitimin yüksek etik standartları konusunda duyarlıdır. | X | ||||
8 | İşletme yönetiminin seçilen uzmanlık alanındaki mevcut literatüre ve uygulamaya dönük eleştirel bir tavır sergiler. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest